НАЦІОНАЛЬНО - ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ


Завдання 1.1.
План заходів з національно – патріотичного виховання
в Чечеліївській ЗОШ І – ІІІ ст.
на жовтень 2017/2018 н.р.
Дата
проведення
Тема
заходу
Форма
проведення
Виконавці, партнери, залучені особи
Місце проведення
жовтень
«Не залишайся байдужим»
Година спілкування до Дня людей похилого віку
Класні керівники 1 -11 класів
Класні кімнати
жовтень
«Захисники України – історія та сьогодення»
І етап Всеукраїнського кункурсу літературних творів, творів фоторобіт  та образотворчого мистецтва
Вчитель образотворчого мистецтва, педагог організатор, ЗДНВР, учні 1-11класів
Рекреація школи
жовтень
« Моя Батьківщина – Україна»
Круглий стіл
учні 9-11класів
ЗДНВР, вчитель історії
Актова зала школи
жовтень
« Миру – Мир»

Конкурс малюнків, фотоконкурс
Учні 1-11 класів
Рекреація школи
жовтень
«Ми – майбутнє України»

Конкурс письмових робіт
учні 9-11класів
учитель української мови

Кабінет української мови
жовтень
«Козацькі забави»
Спортивне свято
Учні 5-11 класів, вчитель фізкультури, педагог - організатор
Спортивна зала школи
жовтень
«Україна – єдина країна»
Флеш - моб
Учні 1 – 11 класів,вчитель музики, педагог - організатор
Спортивна зала школи
жовтень
«Станьмо на захист Вітчизни!»
Конкурс патріотичної пісні.
Учні 1 – 11 класів,вчитель музики, педагог - організатор
Сільський будинок культури
жовтень
«Гей, соколи!»
Всеукраїнська військово – патріотична гра «Сокіл» (Джура)
Учні 9-11 класів, вчитель фізкультури, педагог - організатор
Спортивна зала школи

Завдання 1.2  Конспект виховного заходу

Все твоє, все - наше
 (урок-мандрівка для учнів 2 класу)
Мета: формувати компетентності:
ключові (уміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, працювати згідно з правилами роботи в групі;
 загальнокультурні – дотримуватись норм мовленнєвої культури; здоров’язбережувальні – дотримуватись правильної постави за партою; предметні – ознайомити з державними і народними символами України, збагачувати активний словниковий запас учнів; розвивати уяву, мислення, увагу, пам’ять; виховувати толерантність у взаємодії з учнями, почуття гордості і любові до Батьківщини).
 Обладнання: плакати національної символіки, географічна карта України, аркуші з назвами тематичних зупинок уроку, аркуш для роботи в групах і кольорові олівці, у кожного учня паперова квітка діаметром близько 8 см з білою серединкою, квіти жовті та сині.
Хід уроку І. Організація учнів до уроку.
 Увага! Увага! Скінчилось літо!
 А скільки пригод неймовірних прожито!
 Поїздки до моря, веселі пригоди,
Ігри та сонце, дарунки природи!
 Давайте пограємо в гру «Тісне коло» і послухаємо коротку розповідь кожного учня про те, як він провів літні канікули. (Усі стають в коло і беруться за руки. Учитель називає імена дітей і той, хто почув своє ім’я, робить крок уперед.) Давайте привітаємо один одного і вивчимо наш девіз. Неповторні ти і я,
 Разом ми одна сім’я,
Будемо у мирі жити,
 Гарно вчитись і дружити,
 Щоб батьки могли радіти,
Що такі в них добрі діти.
 ІІ. Ознайомлення з темою та правилами проведення уроку-мандрівки . Учитель . Сьогодні ми з вами вирушаємо в мандрівку нашою країною. У нас є  путівник, на якому зображені зупинки. Під час мандрівки треба бути дуже уважним, щоб багато чого запам’ятати.
 ІІІ. Осмислення та усвідомлення вивченого матеріалу
* Перша зупинка – «Моя Батьківщина»


Учитель - Хто з вас здогадається про яку країну йде мова?


Незалежна і єдина
Що то, діти за країна –
Неба синього блакить,
На ланах у серпні жито
Стиглим золотом блищить?

Люди мудрі, працьовиті
У країні тій живуть.
На чуже не зазіхають
І свого не віддадуть.
 Гори є і полонини,
 Є моря, річки, ліси…
Загалом, то є країна
Невимовної краси!
Гордо, голосно, дитино,
Ти назви ім’я країни,
У якій, хвалити Бога,
Народився і живеш.

Їй дочкою є чи сином
І, коли ти підростеш,
Будеш їй творити славу,
Розбудовувать державу.
Отже, зветься ця країна,
 Незалежна і єдина –  
Наша ненька – Україна!



Учитель - Отже, як називається наша країна?
- Україна для нас – Батьківщина. Що означає це слово?
 Учитель: Слово Батьківщина – від слова батько. Це земля, на якій ви народилися.Тут  народилися і ваші діди, і ваші батьки, і всі ми. Наше село чечеліївка – це ваша малесенька Батьківщина, яка складається з вашого двору, хати, де ви народились, де зробили свої перші кроки, вимовили перше слово «мама»; стежечка до дитячого садочка, сам садочок з ігровими майданчиками, світлими залами та турботливими вихователями; сьогодні ви крокуєте повз країну «Малявію» до країни знань,  школи.   Якщо ви подивитесь на карту, то побачите гори, і моря, і річки. А в наше вікно видно школу, дерева, спортвні майданчики, вулицю. Саме з нашої вулиці, чудових краєвидів рідного краю складається Батьківщина, земля наших батьків
Учень: Квітку у садочку,
 Зернятко у полі,
Пташку, що в гайочку,
Гори, ріки, доли,
Хату, шлях, будівлю,
Сонце в небі синім
Ми звемо чарівним Словом – Батьківщина.
(перегляд презентації)


*Друга зупинка – «Сонячний дім»

Учитель - На цій зупинці ми послухаємо і запамятаємо  вірш А. Німенка про Україну.
СОНЯЧНИЙ ДІМ
Привітний і світлий наш сонячний дім,
 Як радісно й весело жити у нім.
Тут мамина пісня і усмішка тата.
В любові й добрі тут зростають малята.
Дзвінка наша пісня до сонечка лине:
«Мій сонячний дім – це моя Україна!»
*Третя зупинка – «Державні символи»

Учитель  - Кожна держава має свої державні символи, які люди бережуть і шанують. Такими символами є Державний Прапор України, Державний Герб України, Державний Гімн України. Державний Прапор України складається з двох смуг: синьої та жовтої. Жовтий колір символізує багатство України – хліб, золотий степ, залитий сонячним промінням; синій – чисте небо. А якщо змішати ці дві фарби, то вийде зелений колір – колір життя. - А щоб ви краще запам’ятали кольори прапора, попрацюємо разом. (У кожної дитини – кольорова квітка, за кольором квітки діти об’єднуються в групи по 4-5 учнів. Кожна група підходить до плаката , розміщеного на дошці і розташовує квіти так, як  розташовані кольори на державному прапорі .
Учні розповідають вірш Д. Павличка «Наш прапор»:


Небеса блакитні
Сяють з глибини,
А пшеничні й житні
Мерехтять лани.
Прапор наш, як літо,
 В сонці майорить.
По долині – жито,
По горі – блакить.


Державний Гімн України – національний гімн на музику М. Вербицького із словами першого куплету та приспіву твору П. Чубинського «Ще не вмерла України і слава, і воля». Під час виконання Державного Гімну України всі повинні встати.
Малий Державний Герб України (тризуб) – знак княжої держави Володимира Великого.
*Четверта зупинка – «Український віночок» (народні символи).


Учитель - Учні нашого класу підготували вірш Л. Савчук «Український віночок». Прослухайте його, і коли ви будете чути назву квітки, то плескайте в долоні. Так ми дізнаємося, про які квіти в ньому йдеться, і перевіримо вашу увагу.


У віночку нашім
Різнобарвні квіти –
Символ України
І дарунок літа.

Тож усім на нього
Подивитись любо:
Гілочку зелену
Узяли у дуба,

Квіточку любистку,
Щоб усіх любили,
У барвінку листя,
Аби довго жили.



Чорнобривців квіти,
Щоб чорніли брови,
Кетяги калини –
Для краси й любові.
У вінок вплітають
Колосочки жита,
Щоб могли багато
І в достатку жити.
А в червонім маку,
Що цвіте у полі,
Кров людей, пролита
У боях за волю.
Є ще різні квіти
В нашім ріднім краї,
Їх веселе літо
У вінок вплітає. –


Наші предки дуже любили квіти. Вони прикрашали ними оселю, лікувалися ними і просто шанували. Ось що символізували деякі рослини: верба – здоров’я, міць; жито – достаток; калина – красу, молодість; барвінок – вічність. Українці вплітали квіти у віночок, який є народним символом. Вінки не лише прикрашали зачіску, а й були оберегом для кожного (перегляд презентації)
Звучить пісня «Віночок»
*П’ята зупинка – «Я – неповторний» - Кожна людина – неповторна. У вас є квітка, а серединка – біла. Я пропоную вам намалювати себе таким, яким ви уявляєте. Таким чином, кожен з вас стане квіткою нашого класу. (Діти самостійно малюють кожен себе в середині квітки.)
Шоста зупинка – «Віночок нашого класу» - Сьогодні ми стали теж однією великою родиною, будемо разом вчитися, відпочивати, товаришувати. Ми разом створимо віночок нашого класу. На  плакаті – кордони нашої держави. Давайте прикріпимо вздовж них свої квіти, і це буде нам згадкою про наш перший урок.
Горнусь до тебе Україно,
Як син до матері горнусь.
За тебе, рідна і єдина,
Щодня я Богові молюсь.
Щоби послав Щасливу долю
Тобі- народу моєму,
Щоб освяти жаданну волю,
Щоб дарував тепер йому.
Горнусь до тебе, Україно,
Щоб нас ніхто не роз’єднав.
Підставмо плечі, щоб калину,
У лузі вітер не зламав.
 (звучить пісня «Мій рідний край).

 ІV. Підсумок уроку - Що найбільше запам’яталося з уроку?

 Завдання 1.3. Макет буклету (інформаційного листа, бюлетеня), в якому запропоновано напрями співпраці та взаємодії з батьками учнів щодо реалізації національно-патріотичного виховання.


Завдання 1.4.  Видатні постаті, пов’язані із процесами українського державотворення.

Видатні постаті,повязані із процесами українського державотворення

Завдання 1.5.  Тематична рубрика з національно-патріотичного виховання.

Тематична рубрика з національно - патріотичного виховання

Герої України

Памятаємо, перемагаємо

Екскурсії музеями України


Завдання 2.1.«Видатні особистості нашого краю»

Видатні особистості нашого краю

Завдання 2.2. 
Виховна година на тему «Народний подвиг житиме в віках»
Мета: поглибити знання учнів про складники патріотизму; формувати в учнів ціннісні орієнтації до держави та суспільства, риси сучасного патріота української держави, уявлення про способи вияву патріотичної позиції; сприяти зацікавленості і бажанню виявляти патріотичні якості в повсякденному житті; виховувати почуття співучасті та милосердя, національної гідності та любові до України.
storinkamiukraini.blogspot.com/2015/05/

Завдання 2.3.
«Кіровоградщина – Кобзареві»

«Кіровоградщина – Кобзареві»
Даний інформаційний ресурс можна використати у роботі з учнями середньої та старшої ланки  при створенні:
* фото - презентацій, https://www.youtube.com/watch?v=ZYjEe97DBxc

* відео- презентацій,  https://www.youtube.com/watch?v=UwIpNY6-oIE

*учнівських проектів,  
*при підготовці матеріалу на науково-практичну конференцію.
При проведенні :
*конкурсу на кращого читця творів Т.Г.Шевченка,
*конкурсу малюнків до творів Т.Г.Шевченка,

нсценізації уривків з творів Т.Г.Шевченка.
Віртуальні відвідування музеїв


Завдання 2.4.
Презентаційна картка свого села





Комментариев нет:

Отправить комментарий