ШМО природничо - математичного циклу 2016/2017 н.р.

Звіт про роботу  
МО природничо-математичного циклу за 2015/2016 н/р

Вступ 

В епоху державного і духовного відродження України пріоритетна роль належить високоосвіченим людям. Тому розвиток суспільства значною мірою залежить від людей в сфері освіти. В свою чергу, суспільство висуває перед сучасною школою завдання сформувати всебічно розвинену особу, яка повинна задовольнити потреби суспільства. Згідно закону України “Про Освіту”, метою освіти є “всебічний розвиток як особливості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей, формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору, збагачення на цій основі інтелектуального, творчого, культурного потенціалу народу, підвищення освітнього рівня, забезпечення народного господарства кваліфікованими фахівцями ”.
Важливе місце також має розвиток умінь і навичок учнів, що дозволить адаптувати їх до нових умов дорослого життя.  Педагоги нашої школи чітко розуміють, що досягнення цієї мети можливе лише за умов широкого застосування у навчально-виховному процесі нестандартних уроків та оптимального вибору методів навчання на всіх етапах вивчення матеріалу, а особливо на етапі закріплення вивченого матеріалу. Оскільки основною діяльністю школяра є навчання, то лише за допомогою використання раціональних методів навчання відбувається засвоєння учнями знань, умінь та навичок, а також формування світогляду, розвиток здібностей, реалізація навчаючої, виховної та розвиваючої функції навчання.
Так як від підбору методів навчання та використання нестандартних форм проведення уроку значною мірою залежить всебічний розвиток учнів і якість засвоєння ними знань та набуття навичок самостійної роботи, вчителі систематичнопроводять  уроки – семінари, конференції, диспути, подорожі, аукціони тощо.
МО характеризується високим професійним рівнем учителів математики,інформатики, географії, біології, екології  та фізики, загалом  9 вчителів.  Усі  мають вищу освіту.  Із 9 учителів мають вищу категорію 7, що становить 78 %; спеціаліст ІІ категорії 1 – 11.1%, спеціаліст – 1 учитель 11.1%,
В минулому навчальному році МО працювало над проблемою «Творче спрямування діяльності вчителя на всебічний розвиток здорової особистості, формування її базових компетенцій на основі вдосконалення методичної культури кожного педагога, використання його творчих потенційних можливостей».
Робота методичного об'єднання вчителів природничо-математичного циклу передбачала:
·        діагностику труднощів педагогів і вибір форм підвищення кваліфікації на основі аналізу потреб;
·        удосконалення педагогічної майстерності;
·        розробку основних напрямків і форм активізації пізнавальної, науково-практичної діяльності учнів (олімпіади, конкурси, предметні тижні, аукціони знань);
·        вивчення, узагальнення, впровадження кращого перспективного досвіду;
·        створення банку даних інноваційних технологій;
·        здійснення моніторингу ефективної діяльності членів методичного об'єднання;
·        участь в атестації педагогічних працівників.
У 2015/2016 н. р. робота шкільного методичного об'єднання вчителів природничо-математичного циклу була спрямована на упровадження педагогічних інновацій, творчий пошук,який  суттєво залежать від морально-психологічного клімату в учительському та учнівському колективах , матеріально-технічних, санітарно-гігієнічних та естетичних умов праці .
На початку року було створено та затверджено план роботи ШМО. Згідно якого у навчальному році було проведено 5 засідань МО (3 у першому семестрі і 2 у другому).
Засідання проводились за відповідною структурою, тематика засідань   підпорядкована реалізації єдиної методичної мети:
*«Освідченість морально та фізично здорового учня як чинник розвитку особистості у спадщині В.О. Сухомлинського».
Мотивація навчання й шляхи її реалізації під час навчання , як  запорука успішності в навчально-виховному процесі».
*«Використання ейдотехнології на уроках хімії та біології».
Зміна освітніх парадигм у шкільній освіті».
          Під час використання нетрадиційних уроків у практиці викладання уроків природничо – математичного циклу, навчальна діяльність учнів була більш раціональною і продуктивною і сприяла  кращому розвитку їх вмінь та навичок.Для подолання поставленої мети , вчителі поставили перед собою завдання:
1.                Проаналізувати педагогічні і методичні аспекти використання нетрадиційних уроків у практиці викладання  уроків та їх роль у підвищенні ефективності навчально-виховного процесу.
2.                Дослідити формування прийомів навчальної діяльності, вмінь та навичок учнів під час проведення нестандартних уроків.
3.                Проаналізувати чинники, які підвищують ефективність навчання та сприяють розвитку умінь та навичок учнів.
4.                Ознайомитись з методами навчання на нестандартних уроках як засобами підвищення ефективності навчально-виховного процесу.
5.                Проаналізувати результати дослідно-експериментальної роботи.
На протязі 2015/2016 н.р. були використанні такі методи : вивчення педагогічної і методичної літератури; впровадження в практику досвіду вчителів природничо – математичного циклу.
Етапи  роботи  :
1.                Аналіз стану проблеми у педагогічній теорії, практиці роботи школи.
2.                Вивчення літератури, висунення гіпотези, завдань, формування
структури.
3.                Теоретичний аналіз проблеми.
4.                Узагальнення і систематизація матеріалів.
Наукова і практична значимість роботи  вчителів полягала  у розгляді питань значущості ролі нестандартних уроків, у підвищенні рівня засвоєння учнями програмового матеріалу  та розвитку вмінь та навичок учнів; дано теоретичний аналіз і розглянуто сучасний стан проблеми щодо оптимального вибору методів навчання під час проведення нестандартних уроків; дано порівняльний аналіз ефективності різних форм проведення нестандартних уроків; результати роботи вчителів прослідковувались під час проведення контрольних зрізів, предметних олімпіад, ДПА, ЗНО, конкурсів, акцій.
Актуальність роботи МО  вчителів природничо – математичного циклу  полягає в тому, що у поданих матеріалах розглянуто основні особливості нетрадиційних уроків та подано особистий погляд на поєднання різних методів навчання під час нестандартних уроків. Також у додатках вміщені конспекти уроків, на яких чітко виділені всі основні етапи уроків, подано додаткові матеріали для проведення уроку.
Отже,  вчителів природничо – математичного циклу  переконані, що на протязі 2015/ 2016 н.р. творчо спрямували свою діяльність на всебічний розвиток здорової особистості, формування її базових компетенцій на основі вдосконалення методичної культури кожного педагога, використання його творчих потенційних можливостей.


Звіт
про проведення І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад
 із  базових  дисциплін у  2015/2016 н.р.
         1. Відомості про учасників олімпіади з географії
Класи
Кількість учасників олімпіад
Призові місяця
І
ІІ
ІІІ
7
3

1
1
8
3
1
1
1
9
3

1
2
10
3

1
2





Всього
11
1
4
6
16 жовтня 2015 року  було проведено І етап Всеукраїнської олімпіади з географії для учнів 7-10 класів. Олімпіада передбачала визначення рівня навчальних досягнень учнів щодо географічних закономірностей, розуміння взаємозв’язків між компонентами природних комплексів, взаємодії природи і господарської діяльності людини,  на використанні планів типових характеристик географічних об’єктів та їх закономірностей, матеріалів із засобів масової інформації та  науково-популярної літератури.. Завдання несли теоретичний характер. Відповіді на завдання учні виконували на окремих аркушах. Користуватися текстами, підручниками, іншими посібниками під час виконання завдань не дозволялося.
  Такий підхід до проведення олімпіади  сприяє актуалізації навчально-пізнавальної , комунікативної та інформаційної компетенції школярів та  поглиблює загальнокультурні надбання  учнів.
       У І етапі Всеукраїнської олімпіади з географії  в 7 класі взяли участь Висоцька Алла, Шаповал Олександра, Гетьманець Тетяна. Робота складалась з  тестових завдань, які оцінювались у 10 балів, теоретичні завдання (30 балів), завдання практичного типу (20 балів). Тестові завдання учні  виконали правильно , на 50 % розкрили зміст  завдань теоретичного характеру, завдання практичного туру найкраще виконала Гетьманець Тетяна   і з 60 балів одержала 50, Шаповал Олександра одержала 48 балів, Висоцька Алла одержала 45 балів.    
   У 8 класі участь взяли Кіяшко Ростислав, Лінтур Вероніка, Яротник Єгор.  . Тестові завдання учні  виконали на 100%, теоретичні питання найкраще розкрила Лінтур Вероніка. У  завданні  практичного туру учні допустили помилку у задачі на визначення масштабу, Кіяшко Ростислав не розв’язав 1 і 4 задачу .
     У 9 класі участь в олімпіаді з географії  взяли Дарєв Влад (55 балів), Пупченко Анна (45 балів), Дяченко Карина (40 балів). Тестові завдання учні виконали на 100%.  Теоретичні  4 завдання виконали на 50%,треба було  більш поглиблено розкрити кожне питання, не розкрили четверте питання . Завдання практичного  туру виконали на 70% . Роботу Дарєва Влада оцінено у 50 балів. Учень отримав ІІ місце. Пупченко Анна не виконала завдання №3 і одержала 45 балів, Дяченко Карина не виконала завдання №3,№4 і одержала ІІІ місце.
   В 10 класі участь в олімпіаді з географії    взяли Трипадуш Дарина та Мунтянова Тетяна  .  Тестові завдання  учні виконали на 100%. За виконання завдань теоретичного туру Трипадуш Дарина отримала 25 балів, Мунтянова Тетяна 20 балів. Завдання практичного туру учні виконали частково, допустились помилки у задачі на визначення масштабу карти. Мунтянова Тетяна не відтворила питання №2  теоретичного туру, Вибрик Дмитро також не повністю розкрив зміст питання №2 теоретичного туру та допустився ряду помилок у завданнях практичного туру.
   Оцінюючи навчальні досягнення з географії, було враховано правильність і науковість викладення матеріалу, повноту розкриття понять і закономірностей, точність вживання географічної та картографічної термінології.
Розроблені завдання  у 9 класі дали можливість перевірити знання учнів з  ботаніки, зоології, анатомії та фізіології людини.
У 10 та 11 класах розроблені завдання дали можливість перевірити знання з  ботаніки, зоології, анатомії людини, загальної біології.
У 6 класі учасники олімпіади показали середній рівень знань. Це пояснюється тим, що вони тільки розпочали вивчати курс біології. На запитання теоретичного блоку відповідей не було. Намагалися  виконати  тестові завдання.
У 7 класі учасники олімпіади показали середній та високий рівень знань. Це пояснюється тим, що вони тільки розпочали вивчати курс біології. Намагалися довести  свою думку про те, з якими труднощами стискалися рослини при переході з водного середовища до життя на суходолі. Також  намагалися довести свою точку зору про використання хімічних засобів захисту рослин. Не наводили приклади. Намагалися  виконати  тестові завдання. Призове місце одне.
Учні  8 класу  допустили помилки у тестових завданнях. Показали середній та високий рівень знань. Цепояснюється тим, що учні мало приділяють уваги вивченню предмету, не можуть встановлювати причинно – наслідкові зв’язки, мало читають додаткової літератури. Призових місць два.

Учасники олімпіади в 9 класі показали середній рівень знань. Виконали не всі тестові завдання. А саме забруднення викликали тести групи Б, тому що не всі уважно прочитали щі відповідей може бути декілька. Призове місце одне.
У 10 класі  учнів  виконали  не всі тестові завдання. Труднощі викликали завдання з малюнками. Призові місця два.
3 учні  11 класу  взяли участь у олімпіаді і показали добрі результати. Виникли деякі труднощі при виконанні тестових завдань з малюнками, а найбільші труднощі були при виконанні завдання на визначення послідовності проходження ліків від м’язів руки до м’язів ноги. Призових місць два.
Результати олімпіади:
6 клас
Прізвище,ім’я
Кількість балів
Зайняте місце
1
Настащук Анастасія
20
І
2
Плуговий Володимир
9
-
3
Яременко Владислав
8
-

7 клас
Прізвище,ім’я
Кількість балів
Зайняте місце
1
Шаповал Олександра
32
І
2
Висоцька Алла
27
ІІ
3
Гетьманець Тетяна
19
-

8 клас
Прізвище,ім’я
Кількість балів
Зайняте місце
1
Лінтур Вероніка
30
І
2
Яротник Єгор
35
ІІ
3
Кіяшко Ростислав
10
-

9 клас
Прізвище,ім’я
Кількість балів
Зайняте місце
1
Дарєв Влад
30
І
2
Пупченко Ганна
11,5
-

10 клас
Прізвище,ім’я
Кількість балів
Зайняте місце
1
Трипадуш Дарина
30
І
2
Гевеленко Андрій
27,5
ІІ
3
Притула Карина
10,5
-
4
Пироган Тетяна
10
-

11 клас
Прізвище,ім’я
Кількість балів
Зайняте місце
1
Демиденко Руслана
40
І
2
Курочкін Євгеній
35
ІІ
3
Вибрик Дмитро
6
-




Щоб підвищити  результативність шкільних олімпіад потрібно:
- викликати інтерес учнів до предмету;
- створювати умови для розумового розвитку обдарованих дітей;
- застосовувати активні форми навчання;
- створювати всім учням однакові сприятливі умови для виявлення рівня своїх навчальних досягнень;
-проводити більше пізнавальних ігор;
- більше уваги приділяти опитуванню домашнього завдання, а не вивченню нового матеріалу;
- надавати додаткові консультації в позаурочний час;
- більше уваги приділяти науково – дослідній діяльності учнів;
- працювати над самовдосконаленням;
- сприяти добровільному вибору учнів брати участь в олімпіадах;
- звернути більше уваги на вивчення такої теми як «Кровообіг та лімфообіг»;
- наводити якомога більше ілюстрацій при вивченні нового матеріалу.

Аналіз шкільної олімпіади з екології.

У      першому  турі  Всеукраїнської  олімпіади  з  екології взяли участь     5 учнів: (4  учні - 10  класу,   3 - 11 класу)             
Робота в 10 класі складалася з  10 тестових  завдань, які оцінювалися по 1 балу. Також було представлено одне теоретичне завдання, яке оцінювалося 10 балами.  Загальна, максимальна сума балів – 20.
Робота в 11 класі складалася з  13 тестових  завдань що оцінювалися по 1 балу. Та двох теоретичних завдань по 10 балів. Загальна, максимальна сума балів – 33.
У 10 класі учні на половину справилися з тестовими завданнями, та не всі виконали теоретичне завдання, яке було представлене у вигляді задачі. Призове місце одне.

Прізвище,ім’я
Клас
Кількість балів
Зайняте місце
1
Трипадуш Дарина
10
31
І
2
Гевеленко Андрій
10
30
ІІ
3
Притула Карина
10
7
-
4
Пироган Тетяна
10
7
-

У  11 класі учні також на половину справилися з тестовими завданнями. Не всі виконали теоретичні завдання, а саме останнє де потрібно було пояснити чому в холодну зиму найбільше постраждали тополі що зростали біля вуличних ліхтарів.

Прізвище,ім’я
Клас
Кількість балів
Зайняте місце
1
Демиденко Руслана
11
31
І
2
Курочкін Євгеній
11
30
ІІ
3
Вибрик Дмитро
11
7
-

На мою думку  , як  думку  вчителя, потрібно більше звернути уваги  на те, щоб учні чітко навчилися  знаходити  причинно-наслідкові зв’язки,  знаходити зв’язки між взаємодією тих, чи  інших систем, вміли наводити приклади,   висловлювати власну точку зору. Потрібно  більше  уваги приділяти тестовим завданням.







Щоб підвищити  результативність шкільних олімпіад потрібно:
- викликати інтерес учнів до предмету;
- створювати умови для розумового розвитку обдарованих дітей;
- застосовувати активні форми навчання;
- створювати всим учням однакові сприятливі умови для виявлення рівня своїх навчальних досягнень;
- проводити більше пізнавальних ігор;
- більше уваги приділяти опитуванню домашнього завдання, а не вивченню нового матеріалу;
- надавати додаткові консультації в позаурочний час;
- більше уваги приділяти науково - дослідній діяльності учнів;
- працювати над самовдосконаленням;
- сприяти добровільному вибору учнів брати участь в олімпіадах;
- звернути більше уваги на вивчення таких тем як:
·        Середовища існування живих організмів;
·        Атмосфера, ЇЇ роль у геосистемі Землі;
·        Педосфера, її роль у геосистемі Землі;
·        Фітосфера, її роль у геосистемі Землі.
- наводити як умога більше ілюстрацій при вивченні нового матеріалу.
Аналіз шкільної олімпіади з хімії.
У першому  турі  Всеукраїнської  олімпіади  з  хімії взяли участь 15 учнів:   (3  учні - 7  класу,   3 учні - 8 класу,     2 учнів  - 9 класу, 3 учні – 10 класу, 3 учні – 11 класу).
Роботи в усіх класах складалася з  6 тестових завдань та 6 хімічних задач. З тестових завдань учням потрібно було вибрати один варіант правильної відповіді, а також встановити відповідність.  Це завдання оцінювалося 10 балами. Хімічні задачі оцінювались 40 балами.  Загальна, максимальна сума балів – 50.
Теоретичні завдання  оцінювались  за такими критеріями: повнота розкриття запитання, точність, логічність, послідовність викладу думок, причинно - наслідкові зв’язки,   висловлювання власної думки, наведення  прикладів.
У  7 класі розроблені завдання дали можливість перевірити знання учнів з  загальної хімії.
У  8 класі розроблені завдання дали можливість перевірити знання з загальної та неорганічної хімії.
Розроблені завдання  у 9 класі дали можливість перевірити знання учнів з загальної, органічної та неорганічної хімії.
У 10 та 11 класах розроблені завдання дали можливість перевірити знання з загальної, органічної та неорганічної хімії.
У 7 класі учасники олімпіади показали середній та високий рівень знань. Це пояснюється тим, що вони тільки розпочали вивчати курс хімії. Намагалися  виконати  тестові завдання.Хімічні задачі розвязали не всі Призових місць два.
Учні  8 класу  допустили помилки у тестовихзавданнях. Показали середній та високий рівень знань. Цепояснюється тим, що учні мало приділяють уваги вивченню предмету, не можуть встановлювати причинно – наслідкові зв’язки, мало читають додаткової літератури. Призових місць два.
Учасники олімпіади в 9 класі показали середній рівень знань. Виконали не всі тестові завдання. А саме затруднення викликали тести на встановлення відповідностей. Призових місць не має..
У 10 класі  учнів  виконали  не всі тестові завдання. Труднощі викликали хімічні задачі на знаходження формули речовини та задачі за хімічними рівняннями. Призове місце одне.
3 учні  11 класу  взяли участь у олімпіаді і показали добрі результати. Виникли деякі труднощі при виконанні тестових завдань, а найбільші труднощі були при розвязанні хімічних задач. Призове місце одне..
Результати олімпіади:
7 клас
Прізвище,ім’я
Кількість балів
Зайняте місце
1
Шаповал Олександра
42
І
2
Висоцька Алла
37
ІІ
3
Гетьманець Тетяна
19
-

8 клас
Прізвище,ім’я
Кількість балів
Зайняте місце
1
Лінтур Вероніка
45
І
2
Яротник Єгор
40
ІІ
3
Кіяшко Ростислав
17
-

9 клас
Прізвище,ім’я
Кількість балів
Зайняте місце
1
Дарєв Влад
20
-
2
Дяченко Карина
16
-

10 клас
Прізвище,ім’я
Кількість балів
Зайняте місце
1
Трипадуш Дарина
40
І
2
Гевеленко Андрый
4
-
3
Притула Карина
4
-

11 клас
Прізвище,ім’я
Кількість балів
Зайняте місце
1
Демиденко Руслана
46
І
2
Курочкін Євген
20
-
3
Вибрик Дмитро
9
-

Щоб підвищити  результативність шкільних олімпіад потрібно:
- викликати інтересучнів до предмету;
- створювати умови для розумового розвитку обдарованих дітей;
- застосовувати активні форми навчання;
- створювати всим учням однакові сприятливі умови для виявлення рівня своїх навчальних досягнень;
-проводити більше пізнавальних ігор;
- більше уваги приділяти опитуванню домашнього завдання, а не вивченню нового матеріалу;
- надавати додаткові консультації в позаурочний час;
- більше уваги приділяти науково – дослідній діяльності учнів;
- працювати над самовдосконаленням;
- сприяти добровільному вибору учнів брати участь в олімпіадах;
- звернути більше уваги на розвязання розрахункових задач;
- наводити як умогабільшеілюстрацій при вивченні нового матеріалу.
Аналіз контрольного зрізу з географії учнів 9 класу 2015/2016 н.р.
20 травня 2016 року було проведено контрольний зріз з географії України у 9 класі, який виконали всі 8 учнів. Всі завдання мали тестовий характер. Роботу учні виконували на протязі 45 хвилин. Підручники, атласи, контурні карти, настінні карти  були відсутні.
Питання на контрольний зріз мали такий зміст:
І рівень
1.Назвати обл..України, на території якої розташована Трипільська ДРЕС:
а)Вінницька, б)Київська, в)Хмельницька, г)Черкаська.
2.Вказати галузь промисловості України, що є найбільшим забруднювачем атмосферного повітря:
а)вугільна, б)теплоенергетика,в)машинобудівна,г)харчова.
3.Виберіть  найбільший центр тракторобудування в Україні:
а)Вінниця, б)Київ, в)Кіровоград, г)Харків.
4.Визначте обл. в Україні, у якій розміщено найбільше підприємств кольорової металургії:
А)Донецька,б)Херсонська, в)Вінницька, г)Харківська.
5.Найбільші посівні площі в Україні займають культури:
а)зернові, б)кормові,в)технічні, г)овоче-баштанні.
6. Для легкої промисловості найбільше значення мають трудові ресурси:
а)жіночі, б)чоловічі, в)кваліфіковані, г) наукові кадри.
ІІ рівень.
1.Яка галузь харчової промисловості працює на відходах цукрової промисловості?
а)олійно-жирова, б)плодоовочеконсервна, в)хлібопекарська, г)виноробна, д)спиртова.
2.Яка культура є досить врожайною, посухостійкою, має кормову цінність:
а)гречка, б)кукурудза, в)ячмінь, г)просо, д)рис.
3.Укажіть виробництво , єдиним чинником  розміщення якого є наявність споживача:
а) пластмас і хімічних волокон, б) шин і гумотехнічних виробів, в)мінеральних  добрив, г)сірчаної кислоти, д)лаків і фарб.
ІІІ рівень
1.Установіть відповідність між великими машинобудівними центрами України та  галузями машинобудування , які в них переважають:
А) Краматорськ                           1)суднобудування
Б)Миколаїв                                  2)приладобудування
В)Харків                                       3)важке машинобудування
Г)Київ                                           4)енергетичне машинобудування
2.Установіть відповідність між галузями хімічної промисловості та певними виробниками:
А) Основна хімія                         1)дезінфікуючі засоби
Б)хімія полімерів                         2)кам’яна сіль
В)хіміко-фармацевтична            3)гумо-азбестові вироби
Г)нафто-хімічна                          4)сода
                                                      5)синтетичні волокна
ІV рівень
1.Які технічні культури і чому , на вашу думку, найдоцільніше вирощувати в  Україні сьогодні?

з/п
Прізвище,
ім’я учня
1
2
3
4
5

6

7

8
9

10

11

12

Оцінка

1
Дарєв В..
0,5
0,5
0,5
0,5
0,5
0,5
1
1
1
0,5
1,5
2
10
2
Дудзінський А.
0,5
0,5
0,5
0,5
0,5
0,5
0
1
0
0
0
0
4
3
Дяченко К.
0,5
0,5
0,5
0,5
0,5
0,5
1
1
1
0
0
0
6
4
Манякін С.
0,5
0,5
0,5
0,5
0,5
0,5
0
1
0
0
0
0
4
6
Пупченко Г..
0,5
0,5
0,5
0,5
0,5
0,5
0
1
0,5

0

1.5

1

7

7
Шолар Р.
0,5
0,5
0,5
0,5
0,5
0,5
0
0
0
0
0
0
3
8
Яременко  О.
0,5
0,5
0,5
0,5
0,5
0,5
0
0
0
0
0
0
3

Окремі учні допустились помилки у завданні ІІІ рівня (1), тільки три учні частково дали відповідь на питання ІV рівня теоретичного характеру. Більша частина учнів класу показали  низький  результат  знань  тому , що  на протязі навчального   безвідповідально відносились до підготовки домашніх завдань, не готували виступи, повідомлення, реферати на пропоновані теми, усно не відповідали, з атласом та контурними картами працювали  без особливого бажання, тому мають дуже бідний словниковий запас, не вміють без допомоги вчителя висловити думку і тестові завдання виконали методом вгадування, а  питання відкритого типу не опрацювали зовсім. Потому всі учні класу підтвердили свої поточні та семестрові оцінки.
Аналіз державної підсумкової атестації з біології в 9 класі
Екзаменаційний білет складався з тестового та письмового блоку, які в свою чергу поділені на 3 частин.
Частина І включала 12 завдань  з вибором однієї правильної відповіді із чотирьох запропонованих ( 2-3 завдання з біології рослин і грибів, 2-3 – з біології тварин, 6-8 – з біології людини).
Частина ІІ  включає  3 завдання з використанням графічних зображень з однією правильною відповіддю ( 1 завдання з біології рослин, 1 – з біології тварин, 1 – з біології людини), 1 завдання на встановлення відповідності й 1 завдання на встановлення послідовності.
Частина ІV включає завдання з відкритою відповіддю. Питання розділено на дві частини. Перша частина – питання, які перевіряють вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, пояснювати взяємозв’язок будови та функцій. Друга частина – завдання, які перевіряють вміння обґрунтовувати заходи запобігання захворювання людини, пояснити результати дослідження, складати план дій.

Отже, при виконанні своїх варіантів учні відповідно набрали:
 п/п
П.І. учня
Річна оцінка
Оцінка за атестаційну роботу
1
Дар’єв Влад
9
9
2
Дудзінський Артем
5
5
3
Дяченко Карина
5
5
4
Манякін Станіслав
4
4
5
Пупченко Ганна
6
6
6
Шоллар Роман
3
3
7
Яременко Олександр
3
3

В результаті 100% підтвердили свою оцінку.
Завдання першої частини з розділу біологія рослин виконало – 42% учнів, тому потрібно звернути увагу на вивчення таких тем:
- будова та життєдіяльність рослин;
- організми і середовища існування.
Кращі знання показали з тем:
·        Голонасінні;
·        Покритонасінні;
·        Гриби та лишайники.
З розділу біологія тварин виконали 71% учнів, які показали добрі знання з тем:
- будова та життєдіяльність тварин;
- організми і середовище існування.
А завдання з тем «Типи тварин» викликали забруднення при виконанні, тому учителю потрібно буде більше приділити уваги до вивчення цих тем.
Завдання розділу біологія людини повністю виконали 42%, частково – 58%, а саме
·        3 учні 8 питань з 8 правильних(42%);
·        2 учні 4 з 8 (29%).
·        2 учні 3 з 8 (29%)
Не виконали завдання з таких тем:
·        Кровообіг та лімфообіг;
·        Кров і лімфа;
·        Нервова регуляція функцій організму людини.
Добрі знання показали з таких тем:
·        Харчування травлення;
·        Виділення;
·        Розмноження та розвиток.
Завдання другої частини екзаменаційних білетів частково вірно виконали всі. Затруднення викликали завдання на встановлення послідовності.
При виконанні робіт труднощі викликали завдання 4 частини, на які передбачена письмова відповідь. Що можна пояснити тим що не всі учні мають високий рівень знань.
Тому на наступний рік учитель повинен звернути увагу на вивчення основних понять та порівняння їх, з таких тем:
·        травна система;
·        сенсорні системи;
·        видільна система;
·        порівняння систем організму людини;
·        складання планів біологічних досліджень.



Результати проведення Міжнародної природознавчої гри «Геліантус»
Кісельова Єлизавета - Диплом І ступеня
Маловічко Максим - Диплом І ступеня
Бернацька Тетяна - Диплом І ступеня
Кумпан Данило - Диплом І ступеня
Малиш Олександр - Сертифікат учасника
Криворучко Ольга - Сертифікат учасника
Банку Даніл - Сертифікат учасника
Півторацький Андрій - Диплом І ступеня
Демиденко Ілля - Диплом ІІІ ступеня
Тимченко Іван - Сертифікат учасника
Трипадуш Яна - Сертифікат учасника
Дудіш Артем - Сертифікат учасника
Стеценко Владислава - Диплом І ступеня
Маловічко Катя - Сертифікат учасника
Настащук Анастасія - Сертифікат учасника
Плуговий Володимир - Сертифікат учасника
Шолар Денис - Грамота з біології
Яротник Єгор - Диплом ІІ ступеня
Плуговий Сергій - Сертифікат учасника
Трипадуш Дарина - Сертифікат учасника





   ЗВІТ
про проведення предметних тижнів запланованих членами МО природничо – математичного циклу

ЗВІТ
про проведення тижня біології

З 18.04.16р. по 22.04.16р. в Чечеліївській ЗШ І-ІІІ ст.. проводився тиждень біології. Усі заходи відбувалися згідно плану проведення предметного тижня, який був узгоджений методичною комісією. Відповідальна особа -  учитель біології Васенко Анастасія Ігорівна.
Почався предметний тиждень з виставки тематичних таблиць та схем, які готували учні кожного класу, що вивчають біологію.
Насиченим виявився урок-конференція на тему «Цікава біологія», де учні виявили не аби який інтерес до організму людини. Було розглянуто багато цікавих питань. Серед них такі:
·        чим жінка поки що не перевершила чоловіка;
·        чи може відчуття гумору додати нам десяток років життя;
·        солодощі– це корисно чи шкідливо;
·        скільки повітря потрібно людині на день;
·        чи треба, виходячи взимку на вулицю, закривати рот і ніс шарфом тощо.
Деякі з цих матеріалів були представлені у вигляді мінівиставки «Цікава біологія».
Учні мали можливість познайомитися з деякими представниками тварин Петрівщини, що занесені до Червоної книги України. Виставка  фотографій була представлена у вестибюлі школи.
Заочну подорож у ембріональний період нашого життя здійснили учні дев’ятого класу. Дехто вперше почув про те, що виявляється людина народжується раніше, ніж з’являється на світ. На дев’ять місяців раніше. Особливо ученицям було цікаво дізнатися про розвиток майбутньої людини від зиготи до народження.
Протягом тижня учні презентували свої реферати на різноманітні теми, починаючи з «Єдності хімічного складу живих організмів» і закінчуючи «Єволюційним вченням».
Також був проведений конкурс кросвордів, у якому учні 5-6 класів на швидкість розгадували біологічний кросворд. Перемогу здобули учні 6 класу, за що були нагороджені почесною грамотою на лінійці.
Учні 10 класу прослухали лекцію на тему «Хвора “кров біосфери”», в якій говорилося про те, що вода – «кров біосфери», без неї неможливе не лише життя рослин і тварин, а й життя самої сучасної цивілізації. Саме вода є найбільш недостатнім ресурсом України. Майже 90 % опорних рік України мають водно-екологічний стан, оцінка якого вміщується в сумні межі від «поганого» до «катастрофічного». Після лекції учні активно обговорювали своє бачення вирішення даної проблеми.
У кабінеті біології усі бажаючі мали можливість відвідати фотовиставку на тему «Світ, в якому я живу», яку підготували учні початкових класів.
Учні 11 класу, які саме зараз, згідно програми вивчають основи екології, із задоволенням переглянули фільм «Кліматичні війни», в якому розповідається про одну з основних екологічних проблем сьогодення, глобальне потепління, його причини та можливі наслідки. Зацікавили учнів думки різних вчених світу, які проводили багато досліджень саме по даному питанню.
Кульмінацією предметного тижня стала «Біологічна дуель», яка відбулася на умовному ринзі між учнями 10 класу (команда «Жива планета») та учнями 11класу (команда «Зелений патруль»).
Бій тривав дев’ять раундів. Всі вони проходили у вигляді різноманітних конкурсів, що вимагали від учасників не лише наявності біологічних знань, а й загальної ерудиції та швидкості реакції. Завдання були різноманітні, наприклад відгадати певні поняття за їх визначенням; дати якомога більше правильних відповідей по обраній темі за одну хвилину; визначити більш близьку до вірної відповідь на різні запитання типу «скільки волосин у людини на голові» чи «скільки літрів сліз проливає людина за своє життя»; згадати якомога більше назв тварин, що починаються на літеру, яка була у обраному командою конверті. Окремий раунд був відведений для капітанів. Їм потрібно було на швидкість записати другий ланцюг ДНК, маючи на листках зображення першого.
Як на будь-якій дуелі був присутній секундант, що відраховував час, коли це було потрібно, а також характерні для рингу судді, які власне і визначили переможця.
Команди змагалися за звання «Чемпіона біологічних знань». Перемогу здобула команда «Зелений патруль», за що була нагороджена чемпіонським поясом, почесною грамотою і солодким подарунком. Команда «Жива планета» також отримали почесну грамоту за участь у «Біологічній дуелі»  і мала можливість нейтралізувати гіркоту поразки солодощами.
Вболівальники як могли підтримували своїх фаворитів. Бій сподобався як учасникам, так і глядачам.
Після «Біологічної дуелі» відбулося засідання методичної комісії, на якому власне і були підведені підсумки тижня біології.

ЗВІТ
про проведення тижня географії


  З 26 по  30 січня у школі вчителем географії Новохатько Оленою Іванівною було проведено тиждень географії. Всі учні були активними учасниками географічних поєдинків : Інтелектуальна гра «Зохопливе країнознавство» для учнів 6 класу, Брейн – ринг «Мандрівка по материках і океанах»  для учнів 7 класу, «Подорож Україною» для учнів 8 класу, Географічна  подорож «Шляхами Європи»  для учнів 10-11 класів. Активними учасниками стали  учні 7 класу - Лінтур Вероніка, Кіяшко Ростислав, Плуговий Сергій , 8 класу –Дар’єв Влад, Дяченко Карина, Яременко Олександр,Пупченко Ганна; 9 класу – Яременко Аліна, Мунтянова Тетяна. У вистаці малюнків «Моя планета  Земля  у космічному просторі» взяли участь Лінтур Валентин та Маловічко Іван – учні 4 класу.

з/п
Прізвище, ім҆я учня
Клас
Перемоги
Накази
·          
Демиденко Руслана Анатоліївна
10
І Про підсумки районного етапу Всеукраїнської акції
«Ліси для нащадків»
ІІІ Районна  олімпіада із української мови
ІІІ Районна олімпіада із екології
ІІІ Районна олімпіада із історії України
ІІ Районна олімпіада із математики
І ХV Міжнародному  конкурсі
 з української мови імені Петра Яцика
І Мовно-літературний конкурс
імені Тараса Шевченка

18.09. 2015 року
№ 228








03.12.2015 року № 324


14.12 2015 року № 339
·          
Дар҆єв Влад Олегович

8
І Районна олімпіада із  інформаційних технологій
ІІІ Районна олімпіада із екології

·          
Лінтур Вероніка Русланівна
7
ІІ Районна олімпіада із історії України
 ІІІ Районна олімпіада із хімії

·          
Курочкін Євгеній Юрійович
10
ІІ Районна олімпіада із трудового навчання

·          
Трипадуш Дарина Миколаївна
9
ІІ Районна олімпіада із екології
ІІІ Районна олімпіада із російської мови
ІІ Мовно-літературний конкурс імені Тараса Шевченка


·          
Комишова Вікторія Владиславівна


І Районна  олімпіада із української мови
ІІІ ХV Міжнародному  конкурсі з української мови імені Петра Яцика




03.12.2015 року № 324






·         Впродовж 2016/2017 навчального року члени МО планують розглянути такі питання:
·         Принципи навчання й шляхи їхньої реалізації під час навчання , як запорука успішності в навчально-виховному процесі.
·         Контроль як ефективний засіб у формуванні навчальної, контролюючої, діагностичної компетентності сучасного учня.
·         Підвищення пізнавальної активності учнів з метою розкриття їх творчих здібностей в умовах нового Державного стандарту.
·         Зміна освітніх парадигм у шкільній освіті .
·         Здійснити належну підготовку до  проведення предметних тижнів.
·         Впродовж навчального року, працюючи над індивідуальною проблемою, ділитися своїми надбаннями з колегами.
·           Підвищувати професійну кваліфікацію вчителів МО, використовуючи навчальні семінари, курси підвищення кваліфікації, круглі столи.
·           Гирик К.П. Чернецькій Л.В. вдосконалювати якість викладання предметів шляхом провадження ІКТ.
·           Більш  активно використовувати перспективні освітні технології навчання інформатики  (проектні,  інтерактивні тощо), що дозволить пожвавити, оптимізувати й урізноманітнити форми та методи викладання предмету, активізувати пізнавальну діяльність школярів, розвинути їхнє мислення та зацікавити предметом, більш активніше залучати до самостійної роботи з предмету; працювати над підвищенням результативності і якості знань учнів, належну увагу приділяти формуванню в них загальнонавчальних та спеціальних умінь та навичок.
·           Філіпенко І.В., Чернецькій Л.В.,Новохатько О.І., організувати більш якісну підготовку до предметних олімпіад І та ІІ етапів.
·           Системно вивчати і оволодівати сучасними методами інноваційних технологій в науково-дослідницькій і проектній діяльності.
·           Активізувати роботу з обдарованими учнями, шляхом залучення школярів до розв’язку завдань підвищеної складності, олімпіадних завдань, участі в МАН, Інтернет-олімпіадах.
·           Розробити систему опитувальників  з обраної теми для роботи з обдарованими учнями та розмістити їх на шкільному сайті у роз ділі «Дистанційна освіта».
·           Взяти участь у конкурсах для учнів: «Бобер», «Геліантус», «Кенгуру», «Левеня», «Колосок», конкурс відеороликів «Бобер».
У новому 2016/2017 н.р. ШМО розпочинає працювати над проблемою « Використання сучасних здоровязбережувальних технологій у прцесі викладання предметів природничо – математичного циклу»

Перспективний план роботи МО природничо – математичного циклу на 2016/2017 н.р.

1 засідання
Тематика засідання
Форма проведення
Дата проведе-ння
Відповідаль-ний
Примітка
1.                 
Аналіз  роботи ШМО вчителів природничо-математичного циклу в 2016-2017 н.р. та затвердження плану роботи на 2016-2017 н.р.
Доповідь, обговорення
Серпень
Новохатько О.І.,

2.                 
Опрацювання інструктивно-методичних матеріалів Міністерства освіти і науки України: «Про викладання предметів природничо-математичного циклу
у 2016 / 2017 навчальному році»;
наказ МОН України №1222 від 21.08. 2014року «Про дотримання єдиних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти»
Опрацювання
Серпень
Новохатько О.І.,

3.                 
Опрацювання нормативно-правових та інструктивно-методичних  документів щодо впровадження Державного стандарту базової  і повної загальної середньої освіти
Опрацювання
Серпень
Новохатько О.І.,

4.                 
Затвердження плану проведення Тижня Сухомлинського
Затвердження
Серпень
Філіпенко І.В.

5.                 
Ознайомлення із вимогами ведення шкільної документації
Опрацювання
Серпень
Позивай О.А.

6.                 
Аналіз та затвердження календарних планів вчителів природничо-математичних дисциплін
Затвердження
Серпень
Новохатько О.І.

7.                 
Доповідь на тему: «Освідченість морально та фізично здорового учня як чинник розвитку особистості у спадщині В.О. Сухомлинського».
Повідомлення
Серпень
Чернецька Л.В.

8.                 
Затвердження плану проведення Всеукраїнських учнівських турнірів
Турнір юних біологів – 07.09.16
Турнір юних економістів – 08.09.16 Турнір юних географів – 14.09.16
 Турнір юних інформатиків – 15.09.16
 Турнір юних математиків – 16.09.16
 Турнір юних фізиків – 22.09.16 Турнір юних хіміків – 23.09.16
Затвердження
Серпень
Позивай О.А.

9.                 
Затвердження плану проведення предметних тижнів
Тиждень В.О.Сухомлинського – 26.09.16 – 30.09.16
Фізика – астрономія – 14.11.16 – 18.11.16
Тиждень математики – 21.11.16 – 25.11.16


Тиждень географії – 12.12.16- 16.12.16
Тиждень безпечного інтернету – 06.02.17 – 10.02.17


Тиждень біології та екології – 17.04.17 – 22.04.17
Тиждень науки – 24.04.17- 28.04.17

Затвердження
Серпень


Члени МО

Позивай О.А.
Чернецька Л.В.
Філіпенко І.В.


Новохатько О.І.
Тимченко Ю.А.


Васенко А.І.

Члени МО



Робота між засіданнями
№ п/п
Тематика засідання
Дата проведення
Відповідальні за проведення
Форми роботи
1.       
Відвідати уроки:  (Методична мета: спостереження за формами і методами роботи вчителя щодо формування здоров’язбережувальної компетентності учнів)
Інформатика - 9 клас – 14.09 16 – Інформаційні системи та технології.
Алгебра - 9 клас – 20.09.16 – Застосування властивостей числових нерівностей для оцінювання значення виразу.
Геометрія - 7 клас – 04.10.16 – Суміжні та вертикальні кути.
Вересень- жовтень





Тимченко Ю.А.
Чернецька Л.В.

Філіпенко І.В.




Взаємовідвідування
2.       
Підготовка учнів до участі в І етапі Всеукраїнських олімпіад з природничо-математичних дисциплін.
Вересень-жовтень
Новохатько О.І.
Індивідуальні заняття
3.       
Переглянути та поповнити плани самоосвіти
Вересень
Новохатько О.І.

4.       
Створити картотеку з питань вивчення та впровадження здоров’язбережувальних технологій у навчально-виховний процес.
Протягом року
Новохатько О.І.
Презентація
5.       
Провести шкільні олімпіади згідно графіка:
Математика – 05.10.16


Фізика – 11.10.16
Хімія – 12.10.16
Біологія – 13.10.16
Географія – 17.10 16
Економіка – 18.10.16
Інформатика – 19.10.16
Інформаційні технології – 20.10.16
Екологія – 25.10.16
Астрономія – 26.10.16


Жовтень


Філіпенко І.В.
Чернецька Л.В.
Позивай О.А.
Васенко А.І.
Васенко А.І.
НовохатькоОІ
Думенко В.В.
Тимченко Ю.А.
Васенко А.І.
Позивай О.А.


6.       
Проведення Тижня В.О. Сухомлинського.
Вересень
26.09.16- 30.09.16
Члени МО
Проведення заходів
7.       
Проведення предметного Тижня  фізики
Жовтень 14.11.16 –
18.11.16
Позивай О.А.
Проведення заходів
8.       
Підготовка учнів до участі у Міжнародному конкурсі  з інформатики та комп’ютерної грамотності «Бобер»
Вересень -жовтень

Індивідуальні заняття
9.               
Проаналізувати  програми і підручники з точки зору їх можливостей щодо формування здоров’язбережувальної комптетентності школярів
Жовтень
НовохатькоОІ
Аналіз
10.           
Поповнення вибірки психолого-педагогічної, методичної літератури з проблеми, над якою працює методоб’єднання і кожен член МО
Протягом року
НовохатькоОІ
Огляд публікації
11.           
Опрацювати науково-методичну літературу, матеріали періодичної преси з проблеми «Формування здоров’язбережувальної комптетентності школярів на уроках природничо-математичних дисциплін як основи для плекання здорової та успішної особистості».

Жовтень
НовохатькоОІ
Огляд публікації
2 засідання
Тематика засідання
Дата проведення
Форма проведення
Відповідальний
Примітка
1.               
Аналіз  проведення І етапу олімпіад фізико-математичного циклу
Жовтень
Аналіз
НовохатькоОІ

2.                 
Обговорення уроків математики та інформатики
Жовтень
Аналіз  уроків
НовохатькоОІ

3.                 
Доповідь на тему: «Проблеми оцінювання результатів навчання учнів».
Жовтень
Доповідь
Позивай О.А.

4.                 
Затвердження плану  конкурсу «Бобер»
Жовтень
Затвердження



Робота між засіданнями
№ п/п
Тематика засідання
Дата проведення
Відповідальні за проведення
Форми роботи
1.                   
Відвідування уроків:
(Методична мета: Формування життєвих компетентностей через розв’язування прикладних задач на уроках прирдничо-математичного циклу)
Біологія – 11 клас – 30.11.16 – Закон Харді Вайнберга
*
Географія 7 клас – 02.12.16 – Австралія – найменший материк Землі. Загальні відомості.


Листопад - грудень
Члени МО





Васенко А.І.

Позивай О.А.


Новохатько О.І.

Взаємовідвідування
2.                   
Підготувати учнів до участі в ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з природничо-математичних дисциплін
Листопад - грудень
Члени МО
Індивідуальні заняття
3.                   
Підготувати учнів до участі у Міжнародній природознавчій грі «Геліантус».
Листопад
Васенко А.І.
Індивідуальні  заняття
4.                   
Підготувати учнів до участі у Всеукраїнському конкурсі з фізики «Левеня»
Листопад -грудень
Позивай О. А.

Індивідуальні заняття
5.                   
Проведення Міжнародного конкурсу з інформатики та комп’ютерної грамотності «Бобер». ().
Листопад
Тимченко Ю.А.

6.                   
Проведення тижня математики
Листопад
21.11.16-
25.11.16
Чернецька Л.В.
Філіпенко І.В.
Проведення заходів
7.                   
Проведення Міжнародної природознавчої гри «Геліантус»
Грудень
Васенко А.І.

8.                   
Проведення  тижня Бобра
Листопад
Тимченко Ю.А.
Проведення заходів
9.                   
Проведення тижня географії
Грудень
12.12.16- 16.12.16
Новохатько ОІ
Проведення заходів
10.               
Проведення контрольних зрізів в кінці І семестра.
Грудень
Члени МО
Контрольна робота
11.               
Зробити вибірку психолого-педагогічної літератури з проблеми «Формування життєвих компетентностей через розв’язування прикладних задач на уроках природничо-математичного циклу»
Листопад-грудень
Новохатько ОІ
Огляд публікації, аналіз
3 засідання
Тематика засідання
Дата проведення
Форма проведення
Відповідальний
Примітка
1.                   
Підсумки участі учнів у ІІ етапі олімпіад
Січень
Обговорення
Новохатько О.І.

2.                   
Аналіз контрольних зрізів за І семестр
Січень
Обговорення
Новохатько О.І.

3.                 
Аналіз контрольних зрізів за І семестр
Січень
Аналіз уроків
Члени МО

4.                 
Доповідь на тему «Роль вчителя у формуванні  в школярів прагнення до ведення здорового способу життя
»
Січень
Доповідь
Васенко А.І.

1.       
Затвердження плану Тижня  Безпечного Інтернету
Січень
Затвердження
Тимченко Ю.А.


Презентація публікації  картотеки  прикладних задач для формування життєвих компетентностей учнів
Січень
Філіпенко І.В.
Публікація



Робота між засіданнями
№ п/п
Тематика засідання
Дата проведення
Відповідальні за проведення
Форми роботи
1.                   
Відвідати уроки:
1)      Властивості  і графіки функцій y=sin x, y=cos x.
2)      Алгебра  8 кл. y= x, її графік і властивості. 
(Методична мета: Активізація  пізнавальної діяльності через використання інтерактивних методів і прийомів на уроках природничо-математичних дисциплін)
Січень-


Лютий
Чернецька Л.В.

Філіпенко І.В.







Взаємовідвідування
2.                   
Проведення Тижня Безпечного Інтернету  
  06.02.17 – 10.02.17

Тимченко Ю.А.
Проведення заходів
3.                   
Зробити вибірку психолого-педагогічної літератури з проблеми «Активізація пізнавальної діяльності через використання інтерактивних методів і прийомів на уроках природничо-математичних дисциплін»

Лютий
Члени МО
Огляд публікації, аналіз

4 засідання
Тематика засідання
Дата проведення
Форма роботи
Відповідаль-ний
Примітка
1.                 
Ознайомлення з нормативно-правовою базою щодо проведення ДПА, ЗНО
Березень
Ознайомлення
Голова МО
Члени МО


Обговорення уроків  математики, географії
Березень
Обговорення
Члени МО


Підведення підсумків ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін, конкурсів.
Березень
Презентація
Голова МО


Експрес-інформація про новинки фахової методичної літератури
Березень
Повідомлення
Позивай О.А.


Опрацювання положення про дистанційне навчання, затверджене наказом Міністерства освіти і науки від 25.04.13 року № 466
Березень
Опрацювання
Голова МО
Члени МО


Доповідь на тему «Демонстрування результатів, або використання гаджетів на уроці»
Березень
Повідомлення
Філіпенко І.В.


Опрацювання нормативних документів щодо проведення навчальної практики, екскурсій
Березень
Опрацювання
Члени МО


Затвердження плану Тижня  біології та екології
Березень

Васенко А.І.


Робота між засіданнями
№ п/п
План роботи
Дата проведення
Відповідальні за проведення
Форми роботи
1.                   
Відвідати уроки:
9кл. біологія "Зорова система. Сприйняття сівтла, кольору, простору".
 5 кл. природознавство  " Червона книга України"

 (Методична мета: Виховання та розвиток обдарованих учнів, впровадженням дистанційної освіти)
Квітень-травень
Тимченко Ю.А.




Васенко А.І.




Взаємовід-відування
2.                   
Проведення тижня біології, екології 17.04.17 – 22.04.17

Васенко А.І.
Проведення заходів
3.                   
Проведення тижня науки – 24.04.17- 28.04.17


Члени МО
Проведення заходів
4.                   
Підготувати учнів до ДПА

Березень-травень
Члени МО
Індивідуальні заняття, консультації
5.                   
Провести анкетування щодо планування роботи МО на наступний навчальний рік

Травень
Голова МО
Анкетування
6.                   
Розробити систему опитувальників  з обраної теми для роботи з обдарованими учнями та розмістити їх на шкільному сайті у розділі «Дистанційна освіта».
Березень
Члени МО
Робота в Web 2.0
5 засідання
Тематика засідання
Дата проведення
Форма роботи
Відповідальний
Примітка
1.                 
Аналіз контрольних зрізів за 2016/2017 навчальний рік
Червень
Аналіз
Голова МО

2.                 
Аналіз відвіданих  уроків біології, природознавства.
Червень
Аналіз
Члени МО

3.                   
Аналіз ДПА
Червень
Аналіз
Голова МО

4.                 
Аналіз виконання навчальної практики
Червень
Аналіз
Голова МО

5.                 
Рекомендації щодо планування засідань МО на 2017/2018 навчальний рік
Червень
Рекомендації
Члени МО

Робота  між засіданнями

№ п/п
План роботи
Дата проведення
Відповідальні за проведення
Форми роботи

Завдання членам МО:
-          Поповнити свій кабінет новими наочними посібниками, дидактичними іграми, роздатковим  матеріалом згідно плану роботи кабінету.
-          Розміщувати власні надбання з методичної роботи на Сайт «Методичний портал»








                                       

11.01.2017 р. членами ШМО природничо - математичного циклу  проведено чергове засідання. Були розглянуті такі питання згідно перспективного плану:

1. Підсумки участі учнів у ІІ етапі олімпіад (Новохатько О.І.)
2. Аналіз контрольних зрізів за І семестр.(Новохатько О.І.)
3. Доповідь на тему «Роль вчителя у формуванні  в школярів прагнення до ведення здорового способу життя».(Васенко А.І.)
4.Затвердження плану Тижня  Безпечного Інтернету (Тимченко Ю.А.)
5.Презентація публікації  картотеки  прикладних задач для формування життєвих компетентностей учнів (Філіпенко І.В.)


Комментариев нет:

Отправить комментарий