Запрошую на урок

Підсумковий  урок  читання  по темі  «Шевченкове слово»
3 клас
Підготувала вчитель Новохатько Олена Іванівна

 Вшанування пам’яті  великого Кобзаря
Ведуча:
 Сьогодні наш святковий захід присвячений великому поету України Тарасу Григоровичу Шевченку, творчість якого знають і люблять всі народи світу. 
         Духовним батьком, творцем і рятівником української мови й всієї нації став Великий Кобзар!
Учениця
 1. Щовесни, коли тануть сніги 
 І на рясті засяє веселка, Повні сил і живої снаги
Ми вшановуєм пам'ять Шевченка
 
Учениця
 2. То була дивовижна зоря
На убору і світом забуту,
 
Щоб її до життя повенути,
Бог послав Кобзаря.
Учениця 3. Ти, Тарасе, сьогодні
Нас зібравдокупи.
 
І зійшлися у цій школі
Шевченка онуки.
Пісня 
«Одна калина»Ведуча:   Хліб і сіль тобі, Тарасе,                        Сьогодні підносимо …                        Вшанувати цю гостинність  
Оплесками просимо!
Учениця 4. Ти зорею сіяєш у прейдешнім віку,
 
Сходиш хлібом духовним на яр – рушнику
У розкрилі земних і заобрійних трас
 
Височієш над світом, великий Тарас.  
Учениця 5. Твій голос – повнить пшеничний колос, 
Бо те, за що ми жили й боролись,
Твій сон щасливий, зоря твоя,
Велика, вольна, нова сім’я!..
 
Ведуча: Т. Шевченко звеличив Україну, 
Звеличив весь український народ.
Давайте ж сьогодні торкнемося
Серцем Шевченківських творів.
 
Проймемося їхнім духом, тим самим 
Зможемо виконати поетові заповіти:
А що нам заповідав Кобзар?
 
Учениця 5. Не одцурайтесь своєї мови 
Ні в тихі дні, ні в дні громові, 
Ні в дні підступно мовчазні,
Коли стоїш на крутизні один,
 
Чолом сягнувши птаха,
Й холодний вітер попід пахви
Бере і забиває дух,
 
Щоб ти скорився і притих
Не одцурайся, мій сину, мови!
У тебе іншої нема.
Без неї – просто плоть німа!
Без мови в світі нас – нема.
Учениця.
  Учітесь, читайте, І чужому научайтесь,
Й свого не цурайтесь,
Бо хто матір забуває,
 
Того бог карає, 
Того діти цураються, 
В хату не пускають
Учениця. У мене в сім’ї великій,
В сімї вольнійц, новій,
Не забудьте памянути
 
Незлим тихим словом.
Ведуча
«Незлим тихим словом згадуємо ми свого Кобзаря, який залишив нам прекрасні твори. А що ж залишимо своїм нащадкам ми???
Учениця.
  Залишим у спадок новим поколінням 
Свої ідеали й свої устремління
Могутню Вкраїну, в якій наша сила,
 
І геній Шевченка, як нації крила. 
Учениця.  Залишим і те, що душею народу
Зовуть недаремно від роду до роду,
Як вищу красу і життеву основу,
Залишимо Слово, Ім’я своє, Мову!
Ведуча.
 Всі свої вірші Шевченко пише чарівною, барвистою українською мовою, близькою до народної. Тому вірші його легко читати і запамятовувати. Вітер сонце, зорі, дерева – все оживає у віршах Шевченка. 
Учениця.  Зоре моя вечірняя,
Зійди над горою
Поговорим тихесенько
 
В неволі з тобою.
Розкажи, як зха горою
 
Сонечко сідає, 
Як у Дніпра веселочка 
Воду позичає.
Як широка сокорина
Віти розпустила,
 
А над самою водою
Верба похилилась
Ведуча.
 Тарас Шевченко – поет , художник, патріот.
Учень.
  Кобзарем ми його звемо
Так від роду і до роду
Кожен вірш свій і поему
 
Він присвячував народу
Учениця.  Благословен той день і час 
Коли прослалась килимами,
Земля, яку сходив Тарас
Малими босими нагами.
Земля, яку скропив Тарас
Дрібними росами – сльозами.
Учень.
  В похилій хаті, край села
Над ставом чистим і прозорим
Життя Тарасику дала
Кріпачка – мати, вбита горем 
 
Ведуча. Багато віршів Шевченка стали народними піснями. Український композитор Лисенко написав музику більше ніж на 100 творів Кобзаря. Ось послухайте одну з них. (Діти співають пісню «По діброві вітер віє») 
Ведуча. Тарасику було 11 років, коли він залишився круглою сиротою.
Тяжко жити сиротою, в наймах. Ким тільки він небув: і пастухом,
                                     і погоничем, і нянькою, і воду носив школярам.
Учениця.
  «Не називаю її раєм, 
                  Тії хатиночки у гаї
Над чистим ставом край села
 
Мене там мати повила,
І, повиваючи, співала
В свою дитину.
Учениця.
  За що, не знаю, називають 
                 Хатину в гаї тихим раєм.
Я в хаті мучився колись,
 
Мої там сльози пролились
Найперші сльози.
Учениця.
  Не на шовкових пелюшках 
Не у величному палаці – 
В хатині бідній він родивсь
Серед неволі, тьми і праці.
Ведуча. Посміхнулася Шевченку доля у 1838 році. Було йому 24 роки. Благородні друзі викупили його з рабства. Ставши вільним Шевченко вступив до академії мистецтв. Багато в цей період написав віршів.
 
Учениця.  Хто, скажіть бо, міг подумать,
Що в такій неволі
Збереглись скарби в Тараса,
Незнані ніколи?
Учениця. Ні царі, ні їхні слуги,
Ні пани прокляті!
Не змогли забрать, украсти
Ці скарби багаті.
Учениця. І пішли слова Тараса
Мандрувати всюди –
 
Просто в серце западали
Кріпацького люду.
Учениця.Приходить Шевченко не мертвий,
Шевченко потрібний живим –
 
Зявляється дужий і впертий, 
Поставши над часом новим.
Учениця.
  Хай кожна освятиться хата
З козацького роду – коша,
Де мрія співцева крилата,
Тарасова щира душа.
Учениця. Настане той час і година,
 
Коли на таланти рясна,
Шевченкова буде Вкраїна
Розквітне вона, як весна!
Ведуча. Дуже любив поєт свою Україну, порівнював її з образом матері.
Україно! Україно!
 
Серце моє, ненько!
Як згадаю твою долю,
Заплаче серденько.
Народжений матірю – кріпачкою, і сам кріпак, він пізнав гіркотужиття, розуміє і відчуваєдушу людей, їхнє тяжке становище. Тому з болем і сумом він пише:
Учениця. Аж страх погано
У тім хорошому селі
Чорніше чорної землі
Блукають люди...
 
Село неначе погоріло,
Неначе люди подуріли,
 
Німі на панщину ідуть
І діточок своїх ведуть!...
 
Учениця. Але Шевченко хоче бачити україну вільною, а людей – веселими і щасливими.
А як не бачиш того лиха,
То скрізь здається любо, тихо,
І на Україні добро.
Між горами старий Дніпро
Неначе в молоці дитина,
 
Красується, любується на всю Україну
Апонад ним зеленіють
Широкії села,
А у селах у веселих
І люди веселі.
Ведуча.
  Тарас Шевченко лишив нам свіої слова – заповіти, які допомагають нам жити. Їх називаютьзолотими словами Шевченка.
Учениця. Свою Україну любіть,
 
Любіть її во время люте.
В останню тяжкую минуту
За неї Господа моліть.
Учениця. Не цурайтесь того слова,
Що мати співала,
Як малого сповивала,
З малим розмовляла.
Учениця. Любітеся, брати мої,
 
Вкраїну любіте.
І за неї, безталанну,
Господа моліте.
Обніміте ж брати мої,
Найменшого брата, -
 
Нехай мати усміхнеться,
Заплакана мати.
Учениця. І на оновленій землі
Врага не буде супостата,
А буде син, і буде мати,
І будуть люде на землі ...
 
Ведуча.  10 років заслання підірвали здоров’я Шевченка. А 10 березня 1861 року перестало битися серце Кобзаря.
Багато літ минуло з того часу,
Праправнуки вивчають 
«Заповіт»,У Каневі вклоняється Тарасу
Не тільки Україна – цілий світ!!!
І сьогодні ми виконуємо ще один заповіт Шеввченка.
І мене в сім’ї великій
В сімї вольній, новій,
Не забудьте помянути
Незлим, тихим словом!
10 березня – день пам’яті Шевченка.
Учень. Поховали ... Тихесенько Україна плаче.
Поховали дух великий
 
І серце гаряче
Поховала, наша мати
 
Найкращого Сина – 
«
Вічну пам’ять» заспівала 
Уся Україна!
Ведуча1. Ми, учні, повинні дорожити Шевченком. Любити Україну, як любив її поет. Берегти її, як берегли наші діти і прадіди.
Ведуча2. Ми повинні читати його твори і наша мова буде гарною, чарівною, барвистою, бо українська мова – одна з найкращих мов світу.
Учітеся, шануйте батьків, живіть дружно – учив Тарас Грогорович Шевченко.
            І це сьогодні головне наше завдання.

Українська мова 4 клас

Тема:Займенники 1-ї особи однини і множини. Напи­сання займенників з прийменниками.
Мета : продовжити роботу над застосуванням займенни­ків у реченні, розглянути особливості їх написання з прийменниками; познайомити учнів з відміню­ванням займенників; розвивати мову, мислення, увагу, спостережливість учнів; виховувати любов до мови.
Обладнання: картки з текстом.
Хід уроку
І.Організація класу
ІІ.Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Удосконалення каліграфічних навичок.
Словникова робота.
хХ  хХх ух ха ех хо
Фартух, механік, хокей.
Як зрозуміти зміст цього прислів'я?
Хто діло робить, а хто Ґави ловить.
ІV.Повідомлення теми і завдань уроку.
Тож давайте сьогодні перевіримо, чи є у нас в класі учні, які по­любляють не діло робити, а ґав ловити.
Яка частина мови відповідає на ті самі питання, що й іменник? Так, це заименник. І сьогодні ми дізнаємось, як відмінюються займенники і як вони пишуться з прийменниками.
V.Актуалізація опрних знань учнів.
Тест. (Картки.) 1. Займенник вказує:
а)      на ознаку предмета;
б)      на предмет;
в)       на предмет, ознаки, кількість.
Особові займенники вживаються замість:
а)      прикметника;
б)      іменника;
в)      числівника.
Згрупуй займенники за особами,
я, вона, ти, ми, воно, він,ви, вони
VІ. Первинне сприймання та усвідомлення матеріалу.
Спостереження за змінюванням займенників 1-ї особи.
(Запис на дошці.)
... в. хто?    Я     ми      
... в. у кого?...      …
... в. кому? …      …
... в. на кого? …  …
... в. з ким?   …    …
... в. на кому? …  …
*Чи знайомі вам ці питання?
*Укажіть відмінки та провідміняйте займенники я та ми.
*Зробіть висновок про написання прийменників із займенниками.
*Порівняйте свої записи з впр. 45, с. 28 і прочитайте правило після неї.
VІІ. Закріплення та осмислення нових знань.
Робота з підручником.
а)Впр. 46, с. 28-29 (усно).
Відшукайте займенники.
Зверніть увагу на правопис займенників з прийменниками.
б)      Впр. 47, с. 29.
Укажіть відмінки займенників і випишіть їх з тексту.
Поміркуйте, якими членами речення можуть бути займенники.
Випишіть із тексту два речення: одне, де займенник головний член речення, друге — другорядний.
Перевірка роботи.
VІІІ. Узагальнення та систематизація знань.
Списування із завданням.
І варіант запис на дошці.
Спишіть словосполучення, узгоджуючи займенники з іншими словами, і вкажіть відмінки займенників.
Дивився (на кого?) я
Розмовляв (з ким?) я
Сміявся (з кого?) ми   
Вибачився (перед ким?) ми
Подарував (кому? ) я 
варіант — впр. 49, с. 29-30.
ІХ. Підсумок уроку.
Бесіда.
Перевіримо, чи є в класі учні, які на цьому уроці ловили ґав?
Про що нове дізналися на уроці?
Виконайте впр. 50, с.30
Х. Доамшнє завдання.
Вивчіть правила на с. 28, 29 підручника.
І варіант (складний), - впр. 48, с. 29; II варіант (легкий) -
впр. 51, с. 30.

Математика  4 клас
Тема: Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Вирази на порядок  дій. Задачі на зустрічний рух (№№ 620-628)
Мета. Закріплювати вміння учнів ділити багатоцифрові числа на одноцифрові. Удосконалювати навички обчислювати вирази на порядок виконання дій.  Вчити учнів розв'язувати задачі на зустрічний рух.
І. Контроль, корекція та закріплення знань.
1. Усні обчислення.
а) Гра "Доберись до верхівки"
б)Доповнити записи.
65:7 =9 (ост.*)             46: * =7 (ост.4)
*: 8=6 (ост.5)               6* : 9 =* (ост.5)
в) Четверо дітей за 3 дні зїли 24 яблука. Скільки яблук зїсть одна дитина за 5 днів? (10).
Завдання для опитування.
1)Сторона рівностороннього трикутника 16 см. Знайти площу квадрата, периметр якого дорівнює периметру цього трикутника. (відповідь 144 см/2)
2)10000 – 42035 :5
Картка для опитування
1). Сторона рівностороннього шестикутника 8 см. Знайти плошу квадрата,  периметр якого дорівнює периметру цього шестикутника. (Відповідь144/2см)
9000 - 75663 : 9 (593)
1). Сторона рівностороннього п'ятикутника 16 см. Знайти плошу квадрата,  периметр якого дорівнює периметру цього п'ятикутника. (Відповідь: 400см/2)
20000 - 58849 : 7 (11593)
II. Розвиток математичних знань.
1. Робота над задачами.
а)Колективна робота над задачею № 623. Задачу учні розв'язують усно.
(Відповіді: 1) 180 кг; 2) 960 кг; 3) 2 рази; 4) 510 кг; 5) на  30 кг.)
б)Фронтальна робота над задачею 622.
Вчитель пропонує одному учневі переказати зміст задачі, а іншому - позначити числові дані і запитання на заздалегідь заготовленому кресленні.
 Задачу розв'язати двома способами за планами. Потім вирази порівняти.
Перший спосіб
План
1)      Яку відстань подолав перший літак за 2 год?
3)      3 якою швидкістю летів другий літак?
Другий спосіб
План
Яка швидкість зближення літаків?
3 якою швидкістю летів другий літак? Порівняння способів  розв'язування задачі.
(2560 - 620 2) : 2 = 660 (км/год); 2560 : 2 - 620 = 660 (км/год),
в) Задачу № 624 розв'язати фронтально.
Після ознайомлення зі змістом задачі вчитель з'ясовує з учнями, шо цю задачу можна розв'язати лише одним способом. Учні складають вираз. 48 : (14 + 10) = 2 (год)
Учням з високим рівнем знань вчитель пропонує змінити числові дані так, щоб у відповіді вийшло 3 години. (Можна замінити 48 числом 72- можна змінити швидкості так, щоб їх сума дорівнювала 16.)
2. Знаходження значень виразів. 1) Вправу 625 учні виконують із записом на дошці. Вчитель звертає увагу на запис. Якщо к = 3, то 15750 : к = 15750 : 3 = 5250
_ 15750 ІЗ 
25 5250 _ 7 6
_ 15 15 0
2) Самостійне розв'язування вправ 620 і 621 (за варіантами) Вправа 620. (Відповідь: 5603; 11507.) Вправа 621. (Відповідь: 92655; 18531.)
III. Підсумок уроку.
- За малюнком на с. 96 дайте відповіді на запитання. Яка маса 5 овець і 3 поросят? (390 кг) На скільки кілограмів вівця легша від бичка? (На 420 кг) Маса скількох овець буде дорівнювати масі одного бичка? (8)

Комментариев нет:

Отправить комментарий